Lutospawanie
Lutospawanie

Lutospawanie - metoda naprawy karoserii samochodowych

Lutospawanie w porównaniu do spawania metodą MIG/MAG wprowadza znacznie mniej ciepła w miejsce spawania co pozwala na zachowanie powłoki cynkowej oraz na nie odkształcanie się detalu. Lutospawanie zostało wymyślone w około 1990 roku, ale swoją popularność zyskało dopiero po tym jak przemysł samochodowy uznał, że tą metodą można naprawiać karoserię automobili. 

W samochodach stosuję się najczęściej blachy galwanizowane cynkiem o grubości ok 20-80µm oraz aluminium. Temperatura wrzenia cynku to 907°C. Spawanie łukowe MIG/MAG wytwarza temperaturę ok. 1650°C co powoduje ze powierzchnia cynku ulega zagotowaniu i odparowaniu ( uwaga na gorączkę cynkową ) i element jest narażony na szybką korozję. Dodatkowo tak wysoka temperatura powoduje zmiany w strukturze materiału przez co nie jest on już tak wytrzymały. Po oczyszczeniu detalu z cynku i spawaniu, można korzystać z zabezpieczeń połączenia typu "zinc spray", ale zabezpieczenie jest niedostateczne. Z pomocą przychodzi metoda lutospawania. Korzystając z drutów miedziowych np. CuSi3, CuAl8 o zakresie temperatury topnienia odpowiednio: 910÷1025°C, 1030÷1040°C oraz niższych parametrów spawania zachowujemy warstwę cynku.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie spawarki do lutospawania.

Istotny elementem, a często pomijanym przy lutospawaniu jest podajnik 4-rolkowy oraz prowadnica teflonowa lub tańsza grafitowa w uchwycie spawalniczym. Wynika to z tego, że druty na bazie miedzi są zbyt miękkie i jest problem ze stabilnym podawaniem drutu do jeziorka, co może powodować powstawania por i odprysków, które należy później szlifować.

Uchwyt spawalniczy o długości nie większej niż 3m , chyba że posiadamy uchwyt typu push-pull.

Jeśli chodzi o gaz osłonowy to Argon 100% lub mieszanki M12 ,M13

Dobór parametrów lutospawania:
Lutospawanie jest metodą niskoenergetyczną więc prąd i napięcie łuku muszą być niskie. Profesjonalne efekty uzyskamy przy zastosowaniu spawarki z przygotowanymi programami ( liniami synergicznymi ) do lutospawania ( ang. brazing ). Ustawiamy tylko numer programu z tabeli, grubość materiału możemy naprawić karoserię. Szybko i profesjonalnie z zachowaniem warstwy cynku. Jeśli chodzi o gaz osłonowy to przepływ Argonu ok. 12l/min.

 SPAWARKI DO LUTOSPAWANIA DOSTĘPNE W NASZYM SKLEPIE:

 200 pfc Spartus - lutospawarka

 

Półautomat spawalniczy

SPARTUS MasterMIG

200PFC SYNERGIA

 250 pfc Spartus - lutospawanie

 

Półautomat spawalniczy

SPARTUS MasterMIG

250PFC SYNERGIA

  SPARTUS MasterMIG 250 Dual Pulse Synergia  lutospawarka

 

Półautomat spawalniczy

SPARTUS MasterMIG

250 Dual Pulse Synergia       

 

Półautomat spawalniczy SPARTUS MasterMIG 250W DUAL PULSE SYNERGY lutospawanie

Półautomat spawalniczy

SPARTUS MasterMIG

250W DUAL PULSE SYNERGY

 

Typy połączeń przy naprawach blacharskich:


 

Idąc krok dalej EWM w swojej ofercie posiada spawarkę dedykowaną do naprawa blacharskich

Lutospawanie EWM

Waluty

MASZ PYTANIE ?

32 721 85 31

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl